Blogger Layouts

Thursday, June 16

Tak Mahu Jadi Derhaka


Syukur atas nikmat Allah kurniakan untuk diri ini, Ya Allah.


Aku bersyukur dikurniakan suami dan ibu yang masih ada menemani perjalanan ini. Mungkin perjalanan ini mengubah dan mematangkan diri. Namun, aku tidak pasti sama ada diri ini diredhaiNYA. Ku harapkan kedua insan penting ini meredhaiku agar Yang Maha Kuasa meredhaiku juga.


Aku ingin menjadi isteri yang taat, yang solehah. Bukankah kebahagiaan dunia ini datangnya dari 4 perkara iaitu; wanita yang solehah, rumah yang luas, jiran yang baik dan kenderaan yang selesa?


Jadikan aku wanita yang solehah, Ya ALLAH! Agar bisa melengkapkan kehidupan suamiku. ^_^


Dan buat ibu, aku tidak pernah mahu menyakiti, membuat dirimu berduka kerana ku. Aku hanya mahu dirimu bangga melihat kami dan melihat anak mu lainnya. Mungkin aku tidak dapat memahami hati dan kesunyian yang dialami olehmu sepanjang ketiadaan ayah, tapi ku mahu dirimu bahagia. Ku harapkan tindakan ku tidak ditafsirkan sebagai suatu kederhakaan buat suami dan ibu.


Semoga Allah melindungi aku dari menjadi insan derhaka. AMIN..

0 komen-komen???:

Post a Comment