Blogger Layouts

Tuesday, June 21

Dimana Syurga??


**********************************************************
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Semoga Allah mengurniakan hati-hati yang baik buat setiap dari kita. Dan, semoga di ampuni setiap kesalahan yang dilakukan oleh kita. ^_^

Setiap yang hidup atas muka bumi ini tentu tahu tentang akhirat. Tentang hari kiamat, tentang kebangkitan semula, tentang hari pembalasan, tentang adanya syurga dan neraka. Kecut rasa hati memikirkan itu. Semoga Allah membantu ku kelak.Walaupun dirasakan diri ini tidak layak untuk menghirup udara syurga tapi hati ini berharap benar dapat menjejakkan kaki disana. Siapa yang tak mahu, kan? 

Sabda Rasulullah: 

“Allah berfirman: Aku sediakan bagi hamba-hamba-Ku yang soleh, syurga yang tidak pernah dilihat oleh mata, tidak pernah didengar oleh telinga dan tidak pernah terbetik dalam hati manusia.”

Dapatkah aku membayangkan syurga? Bagaimana bentuknya? Bagaimana penghidupan penduduk nya?Aku membaca tentang khutbah Rasullullah dan terdapat ayat yang akan sering dibaca oleh Baginda pada setiap solat jumaat iaitu Surah Qaaf: 31-35;

Bermaksud:
Dan didekatkanlah syurga itu kepada orang-orang yang bertakwa pada tempat yang tiada jauh (dari mereka). Inilah yang dijanjikan kepadamu, (iaitu) kepada setiap hamba yang selalu kembali (kepada Allah) lagi memelihara (semua peraturan-peraturan-Nya). (iaitu) orang yang takut kepada Rabb yang Maha Pemurah sedang Dia tidak kelihatan (olehnya) dan dia datang dengan hati yang bertaubat, masukilah syurga itu dengan aman, Itulah hari kekekalan. Mereka di dalamnya memperoleh apa yang mereka kehendaki; dan pada sisi Kami ada tambahannya.”

Semoga aku dan semua kita dibantu Allah dalam mencari syurga. Jom semua!! ^_^

meski tak dapat mendengar langsung darinya,
dapat membaca nya pun cukup bagiku.




0 komen-komen???:

Post a Comment