Blogger Layouts

Thursday, June 16

Frust Jadi BAIK

Pernah tak sesiapa yang terasa frust nak jadi baik? Atau menjadi baik dengan orang lain? Hurmm.. Kadang-kadang aku punya perasaan begitu. Terasa terlalu letih untuk baik dengan orang lain. Bukan mengatakan diri ini baik, suci, tulus, ikhlas atau apa-apa sikap baik seumpamanya. Cuma kadang-kadang terlalu frust, bila memikirkan sikap insan lain yang merasakan bahawa aku hanya bermuka-muka sahaja. 

Memang aku tidak lah sebaik mana, tidak sehebat mana. Namun, aku punya hak untuk belajar dan di ajar, bukan? Bukankah manusia sama sahaja di mata Allah? Yang membezakan manusia, hanya amal perbuatannya. Mengapa perlu ada fikiran begitu? Bukankah kita manusia; tidak berhak menilai insan lain selain diri sendiri? 

Aku tidak mengerti. Aku menghormati pandangan insan lain terhadapku. Terima Kasih. Cuma aku tak perlu diterangkan tentang sesuatu yang bukan sifatku. Mustahil mereka mengetahui lebih dari diri ini bukan?? Hati ini marah kerna memikirkannya. Bukan niatku, untuk membuat sesiapa berasa aku seperti baik sangat. 

Aku cuma ingin mendekatiNYA. Walaupun, aku tidak tahu apakah kehadiranku diterima. Salahkah AKU? 

0 komen-komen???:

Post a Comment