Blogger Layouts

Wednesday, June 22

Nasihat ku buat si dia

====================
aku ada pesanan buatnya..
~ cinta agung adalah cintaNya..
~ cinta manusia bakal membuatnya alpa..

Tolong nasihati sia dia,
~ jangan menyintaiku lebih dari dia menyintai Yang Maha Esa..
~ jangan ingatiku lebih dari dia mengingati Yang Maha Kuasa..
~ jangan doakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya.

Tolong katakan pada si dia,
~ dahulukan Allah kerana di situ ada syurga..
~ dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya..

Tolong ingatkan si dia.
~ Aku terpikat kerana imannya bukan rupa..
~ Aku lebih cintakan dirinya bukan harta..
~ aku kasihinya kerana sifatnya.

Tolong tegur si dia,
~ bila dia tenggelam dalam angan-angannya..
~ andai nafsu mengawal fikirannya..

Tolong sedarkan si dia.
~ Aku milik Yang Maha Esa..

Tolong sabarkan si dia,
~ bila jarak mejadi penyebab bertambah rindunya..

Tolong pesan padanya.
~ AKU TIDAK MAHU MENJADI BENCANA BESAR KEPADANYA..
~ AKU TIDAK MAHU MENJADI PUNCA KEGAGALANNYA..
~ AKAN KU BIARKAN YANG MAHA ESA MENJAGA DIRINYA..

Tolong khabarkan pada si dia.
~ AKU TIDAK MAHU MELEKAKAN DIA..
~ Aku mahu dia berjaya dalam impian dan cita-citanya..

Tolong sampaikan pada si dia.
~ Aku mendambakan cinta suci yang terjaga..
~ cinta kerana Allah tidak ternilai harganya..
~ KERANA AKU TIDAK MAMPU MEMBERITAHUNYA SENDIRI...

Hanya Engkau mengetahui siapa si dia..

Moga pesananku sampai padanya..


" aku tercipta dari tulang rusukmu"

Dari ku: Suri Hidupmu.




0 komen-komen???:

Post a Comment