Blogger Layouts

Wednesday, June 15

Hidayah Milik Allah


Syukur untuk diri sendiri, untuk cinta, untuk keluarga, untuk rezeki dan untuk hidup. Masih dalam izinNYA menghirup udara di bumi ini. Alhamdulillah.


Tidak terhingga rasa syukur di hati ini atas semua yang ku miliki. Terima kasih atas pemberian ini, Ya Rabb.


Namun, hati ini mengharapkan hidayah dariMU. Hati ini bimbang jika terpinggir dari mendapatkan hidayah MU. Aku mengharapkan pengakhiran yang baik buat diri ini. Kembali kepada Penciptaku dalam keadaan sempurna dan beriman. Juga buat saudaraku, ku harapkan perkara yang sama. 


Membayangkan indahnya hidayah yang telah ALLAH kurniakan buat hambaNYA yang terpilih, hati tertanya-tanya; adakah aku telah menemui hidayah itu?? Maha Suci Allah, hati ini perlukan pimpinan dan pengajaran agar tidak alpa dengan duniawi. Agar mudah menerima segala pengajaran dan agar mudah mendapatkan ketenangan hidup.


Jika difikirkan kembali, hidayah Ilahi mendidik jiwa agar lebih tunduk dan sentiasa mengharapkan redhaNYA. Aku mengharapkan agar dapat merasai kehadiran hidayahMU. Menjadikan diri ini tidak sabar menemuiMU dalam solatku selalu, menjadikan diriku mahu berbakti di jalanMU, menjadikan diriku lebih ikhlas dalam setiap perbuatanku. 




Aku terharu melihat kisah-kisah insan yang menemui hidayah Ilahi dalam perjalanan hidup mereka. Indahnya, diberikan hidayah itu di dalam perjalanan hidup mereka. Mengubah hidup mereka selamanya. InsyaALLAH. 


Semoga ALLAH membuka pintu hati ini dan tidak membiarkan aku dibelenggu oleh dosa-dosa silamku. AMIN.

0 komen-komen???:

Post a Comment