Blogger Layouts

Saturday, June 18

Dekat di hati

Terima Kasih Allah atas nama, harta dan perjalanan hidup yang masih tersisa. Aku bersyukur kerna masih bernafas hingga hari ini. ^_^

Jauh dimata, dekat di hati. Ya kan? begitulah apa yang daku rasai ketika ini. Berjauhan dengan suami buat seketika. Ingin dekat dengannya, bersama dengannya menjalani kehidupan rumahtangga kami. Ku doakan dirinya selalu sihat sejahtera, di bawah lindungan ALLAH.

Aku berterima kasih kerana memberi kebenaran kepadaku bekerja, meski perlu berjauhan dengannya. Segalanya demi masa depan bersama. Dirinya terpaksa menjalani hidup sendiri tanpa isteri. Kadang-kadang, bimbang menjengah di hati.. Biasalah hati, sentiasa dengan sifat cemburu yang kadangkala ku kira tidak penting sebenarnya. Fikiran kadangkala merewang ke tempat yang tidak sepatutnya, memikirkan kejujuran, ketulusan dalam percintaan ini. Namun, ku kira itu tidak penting kerana aku tahu dirinya jujur. Allah menjaga dirinya untuk aku, kan? Dan aku? Allah juga menjaga ku untuk dirinya.

Aku mendoakan agar dirinya sentiasa sihat, sentiasa berada dalam keredhaan ALLAH dan bersamaku selamanya hingga ke akhir hayat. Biar apa pun terjadi kelak, aku tidak rela kehilangannya. Siapa pun dia, dia adalah suami, sahabat, imam kepadaku. Aku sangat bersyukur atas pertemuan ini, jodoh ini.

Ku harapkan kami bahagia walaupun ku tahu, akan banyak perkara yang bakal kami tempuhi.. Yang menguji kekuatan kasih sayang ini.Tabah, wahai hati! Ku mohon Allah mengampunkan segala dosa kami, yang telah lalu dan yang akan datang agar kami dapat mencipta sebuah rumahtangga yang bahagia.Redhai hubungan ini, Ya Allah. Jangan biarkan badai merosakkan masjid yang kami bina. Jangan biarkan kami tersesat hingga membinasakan kehidupan kami.

0 komen-komen???:

Post a Comment