Blogger Layouts

Tuesday, July 26

Menangkis kejahatan Jin dan Sihir



Percayakah kita dalam kehidupan yang serba moden, canggih dan penuh teknologi sekarang ini masih ada insan yang menggunakan perkara-perkara syirik seperti jin, sihir, pukau dan guna-guna semata-mata untuk memuaskan hati mereka? Mengapakah kejadian ini berlaku? Hanya kerana perasaan hasad dengki dan iri hati dengan insan lain; kita sanggup bertuankan JIN dan SYAITAN! Astagfirullah.. Moga dijauhkan dari perkara-perkara sebegini.

Hasad merupakan sifat seseorang yang tidak suka orang lain lebih daripadanya atau tidak suka orang lain mendapat nikmat dari ALLAH. Maka, dia ingin nikmat itu pergi dari orang tersebut. Bukankah segala nikmat itu hak yang Maha Esa? Hanya DIA berhak memberikan nikmat kepada sesiapa yang disukaiNYA. Siapalah kita, bukan?

Jauhkanlah (oleh kamu) dengki (hasad) kerana ia akan memakan kebaikan sebagaimana api memakan kayu bakar. - ( Hadis Riwayat Abu Daud)

Pernah dengar perkataan Manzil? Manzil merupakan beberapa ayat Al-Quran yang dipetik daripada Al-Quran untuk keselamatan daripada kejahatan jin, sihir, pukau, guna-guna serta bala musibah yang lain.Ayat-ayat ini diajarkan oleh Rasullullah S.A.W kepada para sahabat sebagai syifa ( penawar dan ubat) daripada beberapa penyakit rohani dan juga jasmani. Ayat ini boleh digunakan sebagai benteng diri tetapi kita perlu yakin dan percaya bahawa Allah akan membantu kita.

Berdoalah kepada Tuhanmu dengan merendah diri dan suara yang lembut. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.
( Surah Al A'raf: ayat 55)

Semoga dengan menggunakan manzil ini, kita dapat menghindarkan diri dari perbuatan khianat dan hasad dengki insan lain. AMIN

0 komen-komen???:

Post a Comment