Blogger Layouts

Wednesday, July 13

Aku Rindu PadaMU

Subhanallah, walhamdulillah..wallahuakbar..

Terasa rindu menyelinap di hati, rindu pada sesuatu yang telah ku tinggalkan berminggu-minggu. Rindu pada ketenangan jiwa yang pernah mengusik hatiku; rindu pada bacaan merdu surah-surah yang aku dengari saban malam yang menjadi peneman tidurku; rindu pada buku-buku yang menjadi pemangkin semangatku; rindu pada bacaan yasin manzil yang ku bacakan setiap malam dahulu. Kemana hilangnya diri itu?

Aku terasa rindu untuk melakukan semua itu. Rindu untuk merasakannya semula.. Adakah ia sudah hilang dari diriku? Ya Allah, jangan ambil IA selepas ENGKAU hadiahkannya kepadaku! Apakah IA itu?

IA adalah rasa ku di hadapan penciptaKU. Rasa takut dan sebak ku apabila berhadapan denganNYA di dalam solatku. Astagfirullah, ampuni aku di atas kelemahan diri ini.. Kadangkala melewatkan seruanMU, kadangkala pula melupakannya.

Aku rindu padaMU,
Rindu untuk bersujud padaMU dengan sesungguhnya..
Rindu untuk merasai dinginnya bacaan surahMU menembusi hatiku

Sinari jiwaku Ya Allah
Dengan cahayaMU
Agar terus subur kasih ini buatMU.

0 komen-komen???:

Post a Comment