Blogger Layouts

Monday, July 4

Antara doa dan taubatku

Alhamdulillah, sudah pun melangkah ke minggu yang baru. Moga-moga ia berjalan dengan baik. Sudah melangkah ke bulan syaaban, di harapkan usiaku dipanjangkan hingga ke bulan ramadhan. ^_^
Bukan apa, bulan ramadhan kan bulan yang berkat, yang dipenuhi Allah dengan rahmat, yang digandakan Allah pahala dan bulan yang DOA kita diterimaNYA.

Banyak yang ingin daku doakan buat diriku, buat suami, buat ibu bapa, buat ibubapa mertua, buat seluruh kaum keluarga, buat guru-guruku dan juga buat seluruh umat Islam yang telah meninggal dunia dan juga yang masih hidup. Diharapkan agar doaku diperkenankan dan segala harapanku dijadikan Allah suatu kenyataan.

Aku ingin merasakan nur kasih Allah mengisi ruangan hatiku.Kadangkala bimbang menguasai hati, takut diri terpesong dari jalanNYA.. Aku ingin merasai makna taubat yang sesungguhnya.. Daku sering membayangkan bagaimana Rasulullah mampu untuk bertaubat 100 kali sehari sedangkan daku, ingin menyesali kesilapan sendiri pun dirasakan amat payah.

Sememangnya hati ini benar-benar perlukan bimbingan; agar mampu menilai segalanya dengan baik dan penuh hikmah. 

" ... dan Kami lebih dekat dengannya dari urat lehernya" 

Perjalanan ini diharapkan dapat membuka ruangan hati yang kosong dan kotor, daku ingin menjemput nur Ilahi agar bertakhta dihatiku sehingga ke hembusan akhir nafas ini. Moga hendaknya doaku didengari Allah dan moga hati ini benar-benar tunduk padaNYA.  

0 komen-komen???:

Post a Comment