Blogger Layouts

Sunday, May 15

Permata hatiku



Setiap insan yang sudah berumahtangga tentunya menginginkan kehadiran si kecil untuk menjadi pengikat kasih antara keduanya. Cahaya mata,zuriat, anak.. itulah dia. Tetapi, macamana pula dengan orang yang dah berumahtangga bertahun-tahun tapi belum memiliki zuriat juga?? Apa perasaannya ye??

Macam aku, yang sudah dua tahun berkahwin tapi belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata sendiri. Memang hati ini, susah nak diceritakan lah.. Tapi aku percaya, setiap apa yang berlaku tentu ada hikmahnya. Mungkin Allah belum mengizinkannya kerana aku berjauhan dengan suamiku.. PJJ la katakan ^__^

Bukan tak ada yang menanyakan soal ini, ramai sebenarnya. Dan sebetulnya, aku tak ada jawapan untuk semua ini. Sebab soal anak, rezeki, jodoh, semuanya di tangan ALLAH, kan??

buat masa ini, hidup aku ditemani mereka yang ku kasihi.

Ayah dulu pernah menceritakan kita memilih siapa ibubapa kita sebelum kita di lahirkan di dunia. Itulah pilihan kita sebenarnya. Jadi, tak bolehlah mengeluh,kan? Cuma kadang-kadang terfikir juga, entah-entah tak ada anak-anak yang memilih aku sebagai ibunya.. itu yang membuat aku sedih. Lebih sedih sebenarnya..

Tapi, setiap ketentuan ada hikmahnya tersendiri. Allah lebih mengetahui... InsyaAllah, suatu hari DIA pasti mendengar doaku. dan semoga aku mampu mendidik anak2 yang di anugerahkan kepadaku kelak untuk menuju ke jalanNYA. Amin..

Nak yang macam ni, boleh tak??

0 komen-komen???:

Post a Comment