Blogger Layouts

Tuesday, May 17

Dan, bila hati itu MATI





Sabda Rasullullah :

" Sesungguhnya dalam tubuh manusia ada segumpal daging. Apabila ia baik, maka baik pula seluruh tubuhnya. Dan apabila ia buruk, maka buruk pula seluruh tubuhnya. Ketahuilah bahawa segumpal daging itu adalah hati"

Tapi bagaimana pula bila hati itu mati?? Macamana nak tentukan hati ini masih hidup dan baik? Ya Allah, sukarnya!!

Takut nya bila aku terfikir tentang hati yang mati, semoga hati aku masih hidup dan masih menerima cahaya dari ALLAH.. Takut bila terfikir hati ini mati, tak mampu mendengar kata-kata kebaikan, tak mampu mengubah diri menjadi positif dan baik, paling utama sekali ialah apabila tidak mampu mengenali diri sendiri.

Aku mahu mengenali diriku, menghidupkan hati ku agar sentiasa dekat dengan MU... kerana aku menanti kan cintaMU.. Bantulah aku!

0 komen-komen???:

Post a Comment