Blogger Layouts

Tuesday, May 1

cari ilmu

Assalamualaikum...

alhamdulillah, syukur atas semua nikmat yang dianugerahkan Maha Pencipta buat hamba yang daif ini.

Dek kerana laptop yang tinggal " nyawa-nyawa ikan", semua aktiviti terpaksa direhatkan sementara. huhu... maaf ya, blog!

" Ya Allah, aku mohon kepadaMU rasa cinta padaMU, cinta pada sesiapa yang menyintaiMU, dan cinta yang membawa daku padaMU"


Dalamnya doa ini, membawa makna besar buat diri saya..

Teringat suatu kata-kata yang saya pernah dengar tapi sudah lupa dimana. Hurm, kadang-kadang penyakit ni memang ada.

Jika ingin berjaya, dampingi insan yang berjaya
Jika ingin bijaksana, dampingi ilmuwan


Mengapa begitu ya? Saya terfikir juga. Tapi akhirnya saya membuat kesimpulan, sedikit sebanyak kita akan dapat belajar dari insan insan ini. Ilmu kan datang dengan pelbagai cara. Subhanallah...

Nak ilmu lebih banyak? Baca lah Al-Quran. 
Saya ingin menambah ilmu dan menyintai insan yang menyintaiNYA. Terasa hidup 28 tahun yang lalu telah saya gunakan hanya sedikit untuk mengenaliNYA. Ampunkan hamba ya Allah. Hamba hanyut dek kesibukan ciptaan hamba sendiri. Hamba lupa, dan kembali dikala kesusahan melanda. Astagfirullah.. 

Saya sedih setiap kali mengenangkannya. 

Saya berharap agar jalan yang saya tempuh kali ini menjadi jalan yang lurus buat selamanya hingga bercerainya roh dari jasad ini. Ini doa saya.

nota: Saya mahu jadi "buku" bergerak untuk zuriat saya kelak. Saya masih menanti kehadirannya. Semoga saya tidak tergolong dalam insan yang berputus asa dengan rahmat Allah. 

0 komen-komen???:

Post a Comment