Blogger Layouts

Saturday, May 26

Saya sayang mak!

Sepanjang saya hidup selama 28 tahun ni, saya belum pernah berasa begini. Saya rindu mak saya! Bayangkan di usia ini, saya masih merindui beliau..walaupun saya sudah bersuami. :)

Semasa belajar di uitm, saya sering balik. Pendek kata, hampir tiap-tiap minggu untuk jumpa mak. Saya tidak seperti kawan-kawan, menikmati zaman kampus dengan bermacam ragam dan cerita.. Saya hanya peduli untuk balik jumpa mak. Saya kira saya mengalami "homesick" yang sangat dahsyat sepanjang belajar. :p

Saya tidak kisah mendengar leteran beliau, segala cerita masalah harian beliau.. Mungkin, itu yang buat saya rindu.

Cuma, masa kini mencemburui saya. Saya mencari ruang untuk pulang bertemu mak. Meski hari-hari saya berbual di telefon dengan mak, hati saya tidak puas. Saya mahu makan masakan mak,dengar cerita mak, dengar keluhan manja mak. 
Saya takut tidak punya banyak waktu untuk bersama mak. Entah kan saya, entah kan mak yang mendahului... 

Bayangkan, di usia ini saya masih makan suapan nasi dari tangan mak apabila bertemu. Masakan saya tidak rindu!

Saya belum pernah bercerita perihal ini dengan suami tersayang, bimbang ditertawakan. Kan dah tua ni! Malu nya kalau diejek anak manja. Tapi ini saya, sekiranya saya mengasihi seseorang, saya mengasihinya tanpa had. phewiit! 

Saya sayang mak!
Saya doakan kesihatan mak!

0 komen-komen???:

Post a Comment