Blogger Layouts

Sunday, January 5

Azam saya

Bismillah...

Syukur bertemu dengan tahun 2014. Usia makin menginjak ke 3 series.. Allah! Makin tua sudah saya...

Banyak lagi yang perlu saya usahakan,
Banyak lagi hutang yang perlu saya langsaikan,
Banyak lagi yang perlu saya pelajari,
Entah sempat, entah tidak...

Banyak kemahuan yang ada pada diri,
yang minta dipenuhi tiap hari,
Apa lah yang saya cari sebenarnya,
saya pun tak mengerti kadangkala.

Azam tahun ini, saya ingin istiqamah.
Istiqamah dalam amalan dan akhlak.
Susahnya perjalanan ini, saya ingin tempuhi
Sudah banyak yang menanti
Bukan saya tidak peduli
Cuma, saya tidak boleh menoleh ke belakang lagi.

Harapan saya di hujung perjalanan nanti,
bertemunya saya dengan cinta sejati
cinta yang abadi..
InsyaAllah...

Allahurabbi..
Jadikan tujuan hidup saya/ kami hanya untuk pertemuan kita..
Hanya untuk akhirat yang abadi selamanya.
Bantulah saya/kami
Kami yang lemah dengan ujianMu,
hanya Engkaulah kekuatan kami
Tiadalah daya dan upaya kami jika tanpaMu, ya Rabb

Kasihanilah kami....

AllahummaAmeen

0 komen-komen???:

Post a Comment