Blogger Layouts

Wednesday, December 14

Semoga Cepat Sembuh!


Alhamdulillah, diizinkan Allah untuk menulis di ruangan kecil ini..

Minggu lepas, dikejutkan dengan sedikit berita sedih. Ibu mertua ku di serang angin ahmar. Syukur ke hadrat Ilahi; semalam sudah pun dapat keluar dari hospital selepas 6 hari berada di sana. Terasa baru sahaja bertemu dengannya beberapa minggu lalu, kini bila bertemu lagi.. melihat dirinya tidak mampu untuk bergerak; menggerakkan tangannya.

Namun, mungkin ini ketentuan Allah atas diri ibu mertua dan kaum keluarga. Bukankah Allah menguji sesuai dengan kemampuan kita?? Mungkin kita yang belum menyedari kemampuan diri..Dan pastinya, setiap ujian itu akan ada hikmahNYA yang tersembunyi, menimbulkan kesedaran pada diri tentang kepentingan insan-insan yang hadir di sekeliling diri ini. Apatah lagi IBU... 

Cuma sedikit terkilan, kerana ibu mertua ku orang yang tak betah untuk duduk diam. Macam-macam aktiviti yang sering dibuatnya; tidak kiralah di mana.. bahkan dalam kereta sekali pun, masih boleh mengait! Jadi, bila melihat keadaan dirinya; hati menjadi sayu..

Tambahan ibu ku juga pernah terkena serangan yang sama beberapa tahun lalu. Syukur Allah memberikan kesembuhan buat diri ibu. Alhamdullillah, Ya Allah! Biarpun mengambil masa yang agak lama, kini ibu dah sembuh dan sihat.. dan semoga Allah mengurniakan kesihatan tubuh yang berpanjangan buat ibu.

Diharapkan agar ibu mertuaku juga akan sembuh sepenuhnya. Semoga dikurniakan Allah semangat yang kuat dalam usaha untuk kembali pulih.  Amin Ya Rabb!

0 komen-komen???:

Post a Comment